Učenici 3.A razreda zanimanja Strojarski računalni tehničar tijekom Sata razrednika imali su priliku odigrati edukativnu igru Media Masters, nastalu u sklopu istoimenog europskog projekta. Igru je prezentirao gospodin Ivan Todorović iz udruge Makerspace, s kojom Strojarska i prometna škola već nekoliko godina uspješno surađuje na temelju potpisane Povelje o suradnji.
Projekt Media Masters, u kojem sudjeluje i udruga Makerspace, provodi se u devet zemalja i okuplja četrnaest partnera s ciljem jačanja medijske pismenosti mladih. Temeljne teme projekta uključuju lažne vijesti, dezinformacije, utjecaj društvenih mreža te odgovorno informiranje. Kroz igru, dijalog i primjere iz svakodnevnog života učenici stječu znanja i vještine potrebne za kritičko promišljanje informacija.
Društvena igra Media Masters sastoji se od igraće ploče i pijuna, kartica sa zadacima i izazovima temeljenima na stvarnim medijskim situacijama te popratne mobilne aplikacije. Kroz igru učenici prepoznaju razliku između stvarnih i lažnih vijesti, raspravljaju o zavaravajućim naslovima, analiziraju objave s društvenih mreža i procjenjuju pouzdanost sadržaja. Zadaci povezani s aplikacijom uključuju kratke kvizove i donošenje odluka temeljenih na dostupnim informacijama.
Igra je vrlo brzo potaknula živu raspravu. Učenici su iznosili svoje stavove, nadopunjavali jedni druge i često mijenjali mišljenje nakon međusobne razmjene argumenata. Upravo se taj dio pokazao najvrjednijim, jer su osvijestili koliko je važno zastati, provjeriti izvor i promisliti prije nego što se neka informacija prihvati ili podijeli dalje.
Ana Marketin-Sedlar, prof. savjetnik strojarske skupine predmeta

Comments are disabled.